Jak robić dobre zdjęcia produktowe?
Data publikacji 1 maja 2021W ostatnich latach niezwykle rozwija się e-commerce, a zatem sprzedaż przez internet. Wszystko wskazuje na to, że ta popularność będzie rosła, ponieważ ludzie naprawdę pokochali zakupy przez internet. Duży wpływ ma na to fotografia produktowa, a zatem zdjęcia reklamowe, które świetnie ukazują przedmioty sprzedawane w internecie. To właśnie one mogą sprawić, że klienci zainteresują się produktem i kupią go w sieci, bez poczucia, że tracą coś na tym, że nie mogą przedmiotu wcześniej dotknąć i zobaczyć na żywo. Jak tworzyć zdjęcia produktowe?
Zdjęcia do reklamy i ich siła
Czym jest fotografia produktowa? To fotografia przedstawiająca konkretne przedmioty, które są sprzedawane w internecie. Niektóre z takich zdjęć produktowych to proste fotografie, w których przedmiot jest ukazany na białym tle. Wtedy takie zdjęcia robi się w specjalnych namiotach bezcieniowych. Fotografie są zatem pozbawione cieni, a przedmiot jest świetnie widoczny z każdej strony. Tego typu zdjęcia produktowe można zamówić u profesjonalistów, którzy specjalizują się właśnie w takich fotkach. Posiadają odpowiedni sprzęt, zaplecze techniczne i umiejętności, dzięki czemu wykonane zdjęcia doskonale ukazuje przedmiot. Nie zmieniają jego kolorystyki, oddają realistycznie wszelkie ważne aspekty i szczegóły. To ważne dla współczesnych klientów, którzy podejmują decyzje zakupowe na podstawie zdjęć zamieszczonych w Internecie.
Zdjęcia produktowe – jak robić?
Jak nauczyć się robić tego typu zdjęcia do sklepów internetowych oraz na aukcje? Trzeba trenować. Warto zapisać się na jakiś kurs, ponieważ nauka tylko i wyłącznie metodą prób i błędów może trwać długo. Tutaj potrzebne są konkretne informacje techniczne, a także wiedza dotycząca tego, jakiego sprzętu użyć. Przydadzą się między innymi profesjonalne lampy, wspominany już namiot bezcieniowy oraz kilka innych fajnych gadżetów, na przykład takich, jak gimbal, który pozwala również na kręcenie prostych filmików ukazujących przedmioty. Zdjęcia do reklamy to jednak nie tylko takie proste i minimalistyczne fotografie na jasnym tle. Warto o tym wiedzieć i rozwijać się również w innych fotografiach, na przykład zdjęciach lifestylowych, które również wspaniale ukazują marki i ich produkty.
Zdjęcia do reklamy
Czym są fotografie lifestylowe? To zdjęcia produktowe, w których ukazany jest jakiś styl życia, wykorzystywane na co dzień produkty i przedmioty. To właśnie w takim anturażu najlepiej umieszczać konkretne marki i przedmioty, tworząc w ten sposób przyjemny dla oka obrazek, który stanie się idealnym dopełnieniem przekazu reklamowego. Takie zdjęcia reklamowe ukazują się później na billboardach, ale też w czasopismach i w social mediach. Te ostatnie są teraz prawdziwą siłą napędową reklamy. Sporo mówi się między innymi o influence marketingu. Influencerzy, a zatem osoby działające w social mediach, również tworzą zdjęcia reklamowe. Nadają im własny styl i charakter i następnie umieszczają je na swoich kanałach w social mediach. Chcesz otworzyć sklep internetowy?
Trening fotografii produktowej
Warto rozwijać się w fotografii produktowej, ponieważ jest naprawdę ogromne zapotrzebowanie na osoby specjalizujące się w takich zdjęciach. Można robić zdjęcia produktowe, które będą następnie umieszczane na aukcjach internetowych oraz w sklepach. Można specjalizować się w tak zwanych zdjęciach packshotowych. To między innymi fotografie ukazujące ubrania, buty i dodatki, które następnie są zamieszczone na stronach internetowych sklepów z modą. Oddzielna kategoria to sesje zdjęciowe, podczas których fotografuje się ludzi wykorzystujących dane przedmioty czy ubrania. To już nie tylko praca z przedmiotem, ale również człowiekiem, która wymaga potężnej wiedzy na temat fotografii. Ze względu na to, że nowe marki wyrastają jak grzyby po deszczu, jest ogromne zapotrzebowanie na fotografów realizujących sesje zdjęciowe dla takich firm.
Sprawdź ciekawe pomysły na zdjęcia
Gdzie uczyć się profesjonalnej fotografii produktowej?
W jaki sposób profesjonalnie uczyć się fotografii produktowej? Pierwsza opcja to skorzystanie z różnego rodzaju darmowych materiałów, które są dostępne na przykład w internecie. To właśnie tam można dostać mnóstwo świetnych wskazówek, dzięki którym będzie się robić jeszcze lepsze zdjęcia produktowe. Istotne będą również podpowiedzi dotyczące tego, w jaki sprzęt się zaopatrzyć. Na pewno przyda się jakakolwiek lampa, dzięki której można doświetlić zdjęcie wtedy, gdy brakuje dobrego naturalnego światła. Inwestycją w swój sprzęt będzie również zakup różnego rodzaju teł, które przydają się do tworzenia fotografii typu flatlay, na których można świetnie wyeksponować przeróżne produkty, na przykład kosmetyki, jedzenie, książki czy gadżety.