Strona główna
Zdrowie
Tutaj jesteś
Zdrowie konsultantka kosmetyczna

Jak zdobywać nowych klientów jako zdalna konsultantka kosmetyczna Avon?

Data publikacji 13 grudnia 2023

Chcesz zacząć, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Nie masz jeszcze przemyślanej strategii działania? Zależy Ci na tym, by podejść do tego zajęcia jak najlepiej, ale wiesz, jakie pierwsze kroki wykonać? Przeczyta poniższy artykuł. To nie jest tak trudne, jak może się z pozoru wydawać. Podpowiemy, co powinnaś przemyśleć sobie na starcie i jak obrać właściwy kierunek, by osiągnąć sukces w sprzedaży i satysfakcję z pracy konsultantki!

Stwórz własną bazę klientów

Warto zacząć od swojego najbliższego otoczenia. Większość przyjaciół, członków rodziny, kolegów z pracy, bliższych i dalszych znajomych, z którymi się spotykasz, z pewnością zawsze chętnie przewertuje katalog. Jeśli nawet nie zdecydują się na zakup czegoś dla siebie, zawsze mogą być zainteresowani zakupem kosmetyku, zestawu kosmetyków czy akcesoriów na prezent. A imieniny czy urodziny kogoś, kogo znamy, wypadają przecież na okrągło. Ważne jest to, by nie zawężać sobie grona potencjalnych klientów. Im szersza baza, tym lepiej i tym większa jest gwarancja sukcesu sprzedażowego jako konsultantka Avonu.

Dostosuj strategie sprzedażowe do określonych segmentów grupy docelowej

Każda firma kosmetyczna, np. Avon, oferuje kosmetyki dla szerokiego grona odbiorców, począwszy od kobiet i mężczyzn, poprzez osoby dorosłe, dojrzałe, nastolatki i dzieci, na osobach o indywidualnych potrzebach skóry czy włosów skończywszy. Możesz spotkać się z klientkami, które uwielbiają makijaż i poszukują tylko kosmetyków kolorowych, a możesz trafić na takie kobiety, które uwielbiają siebie sauté, stawiają na pielęgnację skóry, a malują się jedynie od święta. W kręgu zainteresowania każdej z grup będą leżeć inne produkty, co nie przeszkadza Ci oferować i sprzedawać im innych. Tutaj przyda się zdobyta wiedza z zakresu kosmetologii. Dzięki niej będziesz mogła doradzić innym, jakie produkty mogą odpowiedzieć na ich indywidualne potrzeby. To bardzo cenna umiejętność. Wszak nie chodzi o to, by „wciskać” komuś kosmetyki na chybił trafił, a wesprzeć go w realizacji jego celów i potrzeb, te zaś każdy ma inne. Inne kosmetyki interesować będą matki, a inne singielki, inne – kobiety z cerą problematyczną, a inne – z pierwszymi pojawiającymi się zmarszczkami. To, co jest szalenie istotne w pracy konsultantki Avonu, to bardzo dobra znajomość oferty. Bez tego ani rusz.

Odkryj potencjał social mediów

Media społecznościowe to kopalnia możliwości. Jeśli jeszcze o tym nie wiesz, szybko się do nich przekonasz. Po pierwsze warto dać znać znajomym o swoje nowej pracy i rozpuścić wici, że gdyby zaszła taka potrzeba, jesteś w pogotowiu i służysz poradą, no i dodatkowymi rabatami oczywiście. To pierwszy i najważniejszy krok. Możesz zrobić to na swoim profilu w formie uzupełnienia informacji osobistych, ale i w formie posta. Dodatkowo do osób potencjalnie najbardziej zainteresowanych możesz wysłać również wiadomość prywatną, co z pewnością zwiększy Twoje szanse na sukces. Możesz też przypominać o sobie przy zbliżających się okazach, takich jak Dzień Matki, Dzień Babci, Dzień Dziadka, Dzień Chłopaka czy Walentynki. Na pewno znajdzie się sporo osób, które nie mają czasu biegać po sklepach lub kompletnie nie mają pomysłu na prezent i chętnie skorzystają z Twojej pomocy i rady.

Poza profilami w takich portalach jak Facebook czy Instagram, warto rozważyć również prowadzenie profilu na LinkedInie lub własnego bloga. Poza tym, że to dodatkowa forma promocji, to również uwiarygodnienie Twoich kompetencji w zakresie wiedzy ze świata beauty. Możesz pisać o trendach w świecie kosmetyków, nowościach, domowych sposobach na poprawę urody, recenzować kosmetyki testowane na sobie… Możliwości jest mnóstwo.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci rozwinąć skrzydła w zawodzie konsultantki Avon!

Materiał zewnętrzny

Łóżko kontynentalne co to? Wyjaśniamy, czym różni się od tradycyjnego

FCG

Jako zespół redakcyjny z pasją do tematów takich jak biznes, finanse, dom, technologia, motoryzacja, lifestyle i zdrowie, z radością dzielimy się naszą wiedzą z czytelnikami. Naszym celem jest upraszczanie złożonych zagadnień, aby uczynić je przystępnymi i zrozumiałymi dla każdego.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?