FCG

reklama na instagramie
Dom i wnętrze

Ile kosztuje reklama na Instagramie i czy warto w nią inwestować?

Dziedziną, która niesamowicie rozwija się w ostatnim czasie, jest reklama w internecie. Opiera się ona między innymi na influence marketingu, a zatem wpływie, jaki na decyzję zakupowe ludzi mają działania influencerów. To nie jedyna forma reklamy, którą można kupić na Instagramie. Sama aplikacja pozwala na promowanie swoich treści, trzeba tylko posiadać konto profesjonalne, czyli inaczej konto firmowe. Wtedy można samodzielnie zarządzać reklamami na Instagramie, dobierając budżet, grupę docelową, lokalizację.

Reklama Instagram

Instagram to teraz najpopularniejsze medium społecznościowe. Bez wahania można powiedzieć, że Instagram jest częściej użytkowany niż Facebook, który jest notabene starszym bratem tej aplikacji. Z Instagrama korzystają miliony ludzi na całym świecie, dzieląc się zdjęciami, nagrywając firmy i udostępniając je jako insta stories. To właśnie na Instagramie rodzą się nie tylko nowe gwiazdy, a zatem influencerzy, ale też powstają marki, które są w stanie zarabiać miliony tylko dlatego, że mają zaangażowaną społeczność. Z pełną odpowiedzialnością można powiedzieć, że dzisiaj Instagram to już nie tylko aplikacja do dzielenia się zdjęciami, ale prawdziwa machina biznesowa i marketingowa. Ile kosztuje reklama na Instagramie? Wszystko zależy od tego, jaką formę reklamy się wybierze. Tak jak wspominano już wcześniej, można reklamować swoje posty wykupując reklamę w Instagramie, jak też nawiązać jakiś rodzaj relacji biznesowej z osobą prowadzącą konto. Wtedy reklama pojawi się na jej profilu. Zastanawiasz się jak robić odpowiednie zdjęcia na Instagram? Zobacz: https://fcg.com.pl/jak-robic-naprawde-dobre-zdjecia-na-instagram/.

Współprace reklamowe z influencerami

Pierwszy sposób na reklamowanie się na Instagramie to nawiązanie relacji biznesowej z twórcami instagramowymi. Nie wszyscy z nich to influencerzy, natomiast osoby najbardziej rozpoznawalne, które stworzyły prężnie działające konta i mają zaangażowaną społeczność, bez wątpienia mogą nazywać się tym mianem. Od pewnego czasu zauważa się również trend polegający na zlecaniu reklam tak zwanym mikroinfluencerom. To właściciele niedużych kont, na których można reklamować swoje produkty lub usługi mniejszym kosztem, jednocześnie sporo dostając w zamian.

Formy współpracy reklamowych z twórcami na Instagramie

Jakie są najpopularniejsze formy współpracy reklamowej na Instagramie? Po pierwsze reklama oparta o barter. Polega on na tym, że twórca otrzymuje produkt lub bon na zakup konkretnych produktów w sklepie, w zamian pokazując wybrane przez siebie rzeczy na swoich kanałach social media, a zatem na Instagramie. Może przygotować też relacje na insta stories. Cena takiej reklamy to tak naprawdę cena produktu, który jest oferowany twórcy. Kwoty mogą się wahać. Czasami to koszt kilkuset złotych, czasami kilku tysięcy. Warto wiedzieć o tym, że na współpracę barterową niskiej wartości nie zgadzają się prężnie działający twórcy internetowi.

Płatna reklama u twórcy internetowego

Kolejna forma reklamowania się na Instagramie to płatna reklama na którymś z popularnych kont influencerów z Instagrama. Tego typu reklamy najczęściej pojawiają się wtedy, gdy marka nawiążę współpracę z agencją reklamową. To właśnie za pomocą agencji nawiązuje się kontakty z influencerami. W zależności od budżetu, mniej lub więcej osób może być zaangażowanych w promowanie danej marki lub jej produktu. Miernikiem tego, czy kampania reklamowa została dobrze przeprowadzona, jest między innymi wzrost rozpoznawalności marki wśród ludzi, jak też większe zainteresowanie ofertą sklepu internetowego. Czasami reklama nastawiona jest tylko na budowanie świadomości marki wśród klientów, czasami na znaczący wzrost zysków ze sprzedaży produktów lub usług.

Reklama na Instagramie na własnym koncie

Gdy posiada się konto na Instagramie, można samodzielnie skorzystać z narzędzia, jakim jest menedżer reklam i zaprojektować swoją reklamę. Można promować wybrany post jak też insta stories. Manager reklam, który na Instagramie jest niezwykle prosty w obsłudze, pozwala ustawić takie parametry reklamy, jak na przykład czas jej trwania, budżet, grupa docelowa zróżnicowana pod względem wieku czy miejsca zamieszkania. Można wybrać dane bardzo ogólne lub też bardzo szczegółowe. Im bardziej precyzyjnie wybierze się grupę docelową, tym tak naprawdę lepiej. Określać można nie tylko lokalizację, a zatem miejsce zamieszkania potencjalnych osób, do których dotrze reklama, ale nawet ich zainteresowania. Jeśli przykładowo pragnie się promować post dotyczący produktów dla dzieci, można wybrać jako grupę docelową kobiety w wieku rozrodczym, które zainteresowane są takimi tematami, jak lifestyle, zdrowe żywienie, macierzyństwo, dzieci.

Opłaty za reklamę

Za reklamę na Instagramie nie płaci się od razu, jednak należy mieć konto połączone z Facebookiem, bo tylko wtedy istnieje możliwość zamówienia reklamy. Płatność zwykle pojawia się po około dwóch tygodniach. Dobrze zaprojektowane reklamy na Instagramie są sensownym rozwiązaniem. Zwiększają ruch na stronie, powiększają zasięgi, wzbudzając zainteresowanie. Trzeba tylko pamiętać o tym, że obecnie sporo osób korzysta z tej funkcji, stąd też zniechęcenie odbiorców na Instagramie reklamami. Nie każdy w nie „klika”, dlatego niektóre kampanie przechodzą bez echa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *