Agencja SEO – czym jest i kiedy warto się do niej wybrać?
Data publikacji 31 stycznia 2022W przeciągu ostatnich kilkunastu lat technologia bardzo poszła do przodu. W prawie każdym domu nawet na najmniejszej wiosce jest dostęp do Internetu. Większość z nas nie wyobraża sobie bez niego swojego życia, jest im niezbędny. Przez Internet pracujemy, robimy zakupy, komunikujemy się ze znajomymi czy rodziną. Najczęściej korzystamy z niego na smartfonie bądź telefonie komórkowym. W dużej mierze używamy Internetu również w laptopie bądź komputerze stacjonarnym, a najrzadziej – w tablecie. Jest to też jeden z głównych kanałów reklamy – coraz więcej firm decyduje się na reklamę w social mediach. Nic dziwnego, gdyż z Internetu korzystają osoby w każdym przedziale wiekowym.
Profile firmowe w mediach społecznościowych mają dużą szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. To dzięki nim możemy stworzyć przyjazny wizerunek naszego przedsiębiorstwa oraz utrzymywać bezpośredni kontakt z klientami. Niezwykle ważną role odgrywa również strona internetowa naszej firmy. Jak więc sprawić, abyśmy byli widoczni dla osób, które jeszcze nas nie znają? Na pomoc przychodzą nam Agencje SEO.
Co to jest agencja SEO i czym się zajmuje?
SEO jest to skrót od angielskiej nazwy Search Engine Optimization. Taka agencja przede wszystkim zajmuje się optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Ich celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu na stronie, a w przypadku sklepów internetowych – zwiększenie sprzedaży. Oprócz głównych działań, które zostały wyżej wymienione, takie agencje specjalizują się również w audycie SEO, link buildingu, content marketingu, pozycjonowaniu lokalnym oraz social mediach.
Co to wszystko oznacza?
Audyt SEO to bardzo dokładne, precyzyjne zbadanie naszej strony internetowej przy użyciu specjalnych narzędzi. Jest to jedno z podstawowych działań agencji. Po przeprowadzeniu audytu i zebraniu wniosków zostają wyznaczone cele i opracowana odpowiednia strategia marketingowa.
Link building to pozyskiwanie zewnętrznych linków prowadzących do naszej strony internetowej. Do źródeł tego typu linków zaliczamy fora internetowe, blogi, portale społecznościowe czy komentarze. Bardzo ważne jest, aby takie linki były dobrej jakości.
Content marketing polega na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści, dzięki którym zwiększymy ruch na stronie i pozyskamy nowych klientów.
Pozycjonowanie lokalne to optymalizacja strony i pozycjonowanie według fraz kluczowych w danym regionie, dzięki czemu możemy zwiększyć rozpoznawalność naszej firmy na danym obszarze.
Social media to miejsca z ogromnym potencjałem, z którymi trzeba wiedzieć jak się obchodzić. Znajduje się na nich sporo potencjalnych klientów, jednak żeby do nich dotrzeć, potrzebujemy dobrze opracowanej strategii marketingowej pod naszą firmę. Publikując posty w mediach społecznościowych musimy być regularni, a treści krótkie, ale ciekawe dla naszych odbiorców. Warto dodawać również estetyczne grafiki czy zdjęcia.
Na rynku powstało wiele agencji oferujące takie działania. Dużo świetnych, godnych polecenia znajduje się w Krakowie.Przy wyborze agencji SEO w K+rakowie nie kierujmy się ceną ani szybkimi efektami – w tym przypadku sukces można osiągnąć tylko dzięki długotrwałej pracy. Koniecznie musimy zapoznać się też z opiniami zamieszczonymi w Internecie, a następnie umówić się na konsultację.