Sprzedaż internetowa – to tylko pozorni jest proste
Data publikacji 22 stycznia 2020Handel nie jest prostą rzeczą. Pomysł by prowadzić sprzedaż internetową to zaledwie wstęp do tego co trzeba będzie zrobić, by odnieść sukces. Sieć jest pełna sklepów internetowych. Co dziennie powstaje tysiące sklepów. Ich właściciele uważają, że mają ten towar, który zainteresuje klientów, sprawi, że sprzedaż będzie sukcesem. Podobna liczba sklepów każdego dnia jest zamykana, bo coś poszło nie tak. Co zrobić, by ten właśnie sklep w sieci, który chce się założyć przyniósł zyski?
Nie ma na to żadnego sposobu, który przyniesie gwarancje stu procentowe. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że co raz częściej w poszukiwaniu rzeczy lub usługi, którą chce się zakupić szuka jej w Internecie. Warto jest więc spróbować swoich sił. Ale jak się do tego zabrać?
Początek jest ważny. Jak jest napisane w Biblii na początku było słowo, tak w przypadku, kiedy pragniemy rozpocząć sprzedaż w sieci, to na początku musi być dobry pomysł na to co oferować do sprzedaży. Nie jest łatwo trafić z nowym produktem do klientów. O tym przekonali się już nawet najwięksi gracze na rynku. Dlatego niektórzy uważają, że jeśli nie ma się pomysłu na to co sprzedawać, wówczas można sprawdzić co sprzedają inni i zrobić to lepiej. Lepiej to znaczy jak? Jak sprawić, że produkt znajdujący się na naszej stronie internetowej zainteresuje klienta? Jak skonstruować stronę https://pollyart.pl/, by zainteresować. Jeśli nie ma się pojęcia o tworzeniu stron można skorzystać z szablonu, który znaleźć można w sieci. Szablony te mają tę zaletę, że są zazwyczaj dość tanie i nawet nieprzeszkolony w informatyce początkujący sprzedawca samodzielnie może stworzyć swój sklep. Jest to może praco i czasochłonne, ale efekt końcowy może być taki jaki sobie sami opracujemy. Minus takiego działania jest taki, że liczba możliwości jaki daje szablon jest dość ograniczona. Może więc się zdarzyć, że z dostarczonego szablonu powstanie strona podobna do wielu innych, która nie przyciągnie oka potencjalnego kupującego. Może się również zdarzyć, że skonstruowana przez nas strona sklepu będzie nieczytelna, a nawet zamiast przyciągać oko, będzie odrzucać. Strona wizualna strony jest bardzo ważna. Warto więc powierzyć jej powstawanie specjalistom, którzy wspólnie ze zlecającym spróbują zaprojektować najlepszą stronę sklepu. Takie działanie ma wiele zalet. Do najważniejszych należy indywidualne podejście osób związanych z projektem, przez co strona może się pozytywnie wyróżniać. Nie jest to może tanie rozwiązanie, jednak trzeba się liczyć z tym, że stworzenie sklepu korzystając z szablonu może sprawić, że sklep zniknie w gąszczu mu podobnych i zamiast zysków będą straty. Sklep internetowy nie różni się w pewnych sprawach od sklepu realnego. Jak wskazała praktyka, większość osób kupuje oczami. Oznacza to, że ważne jest to, jak jest wyeksponowany towar, jak jest ułożony na półce, a w przypadku stron sklepu internetowego, jakich zdjęć użyto, na jakim tle itp. Dla kupującego drugorzędną sprawą jest opis przedmiotu. Ważniejsze od tego są hasła, które odpowiednio umieszczone, mogą podkreślić przekaz wizualny. Do prezentacji przedmiotów na stronie internetowej można użyć zdjęć znajdujących się w sieci (tzw. Zdjęcia stockowe) lub powierzyć wykonanie ich profesjonaliście, albo zaprezentować zdjęcia pochodzące z archiwum prywatnego. Wybór oczywiście zależy od właściciela sklepu, warto jednak zainwestować w zdjęcia wysokiej jakości, które podkreślą zalety sprzedawanego towaru. Nie mniej od odpowiedniego wystawienia towaru jest bezpieczeństwo transakcji, a także wygoda kupowania. Nikt nie chce już kupować, jeśli jego płatności nie są zabezpieczone w żaden sposób. Kupujący chce, by jego pieniądze trafiły szybko na konto sprzedającego, by równie szybko dotarł zakupiony przedmiot. Trzeba przyznać, że strony sklepów, które nie maja płatności bezpiecznych należą już do rzadkości. Jest to rozwiązanie korzystne dla obu stron. Dla sprzedającego – bo pieniądze trafiają szybko na jego konto, dla kupującego, gdyż jego konto jest bezpieczne, a zakupiony towar szybciej trafi do jego rąk.
Kupowanie w sieci jest już normalnym. Nie da się od tego uciec. Obecnie nawet największe sieci handlowe, które posiadają tradycyjne sklepy, otwierają swoje podwoje w wirtualnej rzeczywistości. Jak podają źródła specjalistyczne, obecnie e-sprzedaż jest warta około 40 mld złotych, a wartość ta cały czas rośnie. Może więc warto uszczknąć trochę z tego wielkiego tortu dla siebie?