Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś
Lifestyle crm

Jak wybrać najlepszy system CRM?

Data publikacji 27 stycznia 2023

Prowadzisz biuro nieruchomości lub firmę deweloperską? Możesz poszukiwać dobrego systemu CRM. Czym się kierować przy wyborze tego oprogramowania? Jakie funkcje powinien posiadać system CRM, aby korzystnie wpływał na efektywność zespołu?

Czym wyróżnia się dobry system CRM?

Dostępne na rynku oprogramowanie CRM różni się wieloma funkcjami. Coraz częściej można jednak spotkać systemy stworzone z myślą o firmach z konkretnych branż. Wyróżnia je uwzględnienie specyfiki prowadzenia działalności na danym obszarze rynku, w rezultacie czego dobrze odpowiadają one na potrzeby przedsiębiorców. Dobrym przykładem jest program CRM Esti.

CRM Esti to system dostępny w dwóch wersjach:

  • dla firmy deweloperskiej – w jednym miejscu zgromadzone zostają wszystkie zapytania od klientów, które zostały wysłane przez różne portale,
  • dla biura nieruchomości – pozwala on m.in. na publikację ofert na różnych portalach oraz zarządzanie fakturami wygenerowanymi dla klientów.

W firmach, w których pracownicy pracują częściowo poza biurem, kluczowy jest dostęp do systemu CRM na urządzeniach mobilnych. Tylko w ten sposób rzeczywiście można uniezależnić się od notatek w formie papierowej. Jednocześnie stały dostęp do oprogramowania CRM to oszczędność czasu – informacji do systemu nie trzeba wprowadzać po powrocie do siedziby firmy.

Jakie funkcje powinien posiadać system CRM?

Aby oprogramowanie CRM rzeczywiście było przydatnym narzędziem, musi oferować funkcje, jakich oczekujesz Ty i Twój zespół. Jeżeli prowadzisz biuro nieruchomości, system CRM powinien:

  • umożliwić zapisywanie dat spotkań z klientami – jeżeli odbywają się one w sali konferencyjnej biura, przydatny będzie też kalendarz rezerwacji,
  • pozwalać gromadzić korespondencję z potencjalnymi klientami – to pozwoli zaoszczędzić czas i ułatwi czytelną komunikację,
  • posiadać moduł pozwalający na wysyłanie profesjonalnych ofert – istotna będzie m.in. możliwość umieszczenia w elektronicznych dokumentach logo firmy,
  • monitorować skuteczność portali – to funkcja niezwykle pomocna w planowaniu budżetu na promocję wybranych ofert,
  • pozwalać na generowanie różnych raportów – dane pomagają w podjęciu strategicznych decyzji.

Funkcji mogących usprawnić pracę zespołu może być więcej. Zdarza się, że obsługa klienta jest na wysokim poziomie, ale problemem są wewnętrzne rozliczenia z pracownikami – poprawić można choćby rozliczanie czasu pracy pośredników.

Czy dobry system CRM musi sporo kosztować?

Bez względu na profil firmy, musisz mieć na uwadze koszty. Ile kosztuje dobry system CRM? Jak się okazuje, wcale nie musi on być drogi, a jednocześnie rozliczenie może odbywać się na transparentnych zasadach. Przykładem jest wspomniany już program CRM Esti.

Klienci, którzy korzystają z CRM Esti, płacą stały abonament – bez względu na liczbę użytkowników. To pozwala zaplanować koszty i uniknąć niespodziewanych wydatków. Dodatkowo system można bezpłatnie przetestować. W rezultacie wszyscy pracownicy mogą sprawdzić, czy oprogramowanie odpowiada ich potrzebom i czy rzeczywiście usprawni ich codzienną pracę.

Jak Polacy oglądają sport

FCG

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?