Jak działa dobra agencja digital marketingu?
Data publikacji 22 grudnia 2022Marketing w Internecie, zwłaszcza w obecnych czasach, to wcale niełatwe zadanie, które bez profesjonalnego podejścia może marce wyrządzić więcej szkód, niż pożytku. To już nie są radosne czasy wczesnych social mediów, gdzie samo posiadanie konta i w miarę regularne publikowanie było samo w sobie wartością dodaną. Dziś, kiedy internautów każdego dnia bombardują tysiące komunikatów, trzeba wznieść się na wyżyny digitalowego polotu, by to właśnie nasz przekaz wybił się ponad przeciętność i aby jego wydźwięk był dla nas taki, jaki sobie zamierzyliśmy.
Dlatego coraz większą popularność zdobywają w ostatnich latach agencje digital marketingu, które kompleksowo doradzają nie tylko w kwestii samej komunikacji, ale też technicznych aspektów prowadzenia reklamy i pozycjonowania witryny. Jak działa dobra agencja tego rodzaju? Sprawdźmy!
Skuteczna agencja – digital marketing w natarciu
Dobra agencja digitalowa musi przede wszystkim skupiać bardzo szerokie grono specjalistów – między innymi copywriterów, grafików, specjalistów ds. reklamy w różnych kanałach dotarcia, strategów, programistów, specjalistów ds. SXO. Przydatni bywają też spece od animacji, wideo oraz inni wykonawcy idei kreatywnych, których nie trzeba później szukać na zewnątrz w formie współpracy B2B lub freelancerskiej. Takie zaplecze gwarantuje nie tylko odpowiednią diagnozę potrzeb marki, ale przede wszystkim wdrożenie wszystkich zaplanowanych działań online zgodnie z harmonogramem.
Skuteczna agencja digital marketing to także doświadczenie na różnych polach. Choć niektóre media społecznościowe, takie jak TikTok, są stosunkowo młode, na rynku mamy już specjalistów obsługujących te kanały nawet z kilkuletnim doświadczeniem. Poza długością stażu znaczenie będzie miała także praca z różnymi markami ze zróżnicowanych branż – dla klienta to gwarancja efektywności bez względu na sprzedawany asortyment. Zatem o agencji wiele powie jej portfolio.
Jak działa dobra agencja digital marketingu – krok po kroku
Kiedy mamy już pewność, że „zaplecze” stoi na wysokim poziomie, należy przeanalizować sam proces współpracy z agencją. Jak działają te najlepsze? W oparciu o prosty, ale bardzo konkretny i uzasadniony schemat.
Na początku liczy się zrozumienie biznesu klienta. Specjaliści spotykają się zatem z przedstawicielami firmy i starają się jak najlepiej pojąć główną ideę marki, to, co chce ona przekazać, komu i na jakich zasadach w ogóle funkcjonuje na rynku. Dopiero wtedy dochodzi do rozmów na tematy bardziej „marketingowe” – jaki marka ma wizerunek, a jaki chciałaby mieć? Jak chce/powinna się komunikować? Co w tym zakresie robiono do tej pory, jakie były plany, a co zmaterializowało się w rzeczywistości? Odpowiedzi na te i podobne pytania to doskonały wstęp do przeprowadzenia pogłębionej analizy.
Analiza ta może obejmować wiele pól – począwszy od rdzenia marki, poprzez jej kanały komunikacji, na wizualnych i programistycznych aspektach kończąc. Audytowi może podlegać tak naprawdę każde miejsce, w którym marka coś mówi o sobie – bez względu na to, czy to profil na Facebooku, własna strona internetowa, czy reklama w Google.
W oparciu o to stratedzy i specjaliści rekomendują konkretne działania – zarówno te naprawcze względem dotychczasowych kampanii, jak i uzupełniające, wprowadzające do marketingu internetowego firmy nowe pojęcia, formaty, sposoby dotarcia do grup docelowych, a w efekcie – konkretne możliwości zwiększania konwersji. Następnie takie wytyczne znów dyskutowane są z klientem, negocjowany jest budżet, a efektem jest kompleksowa, holistyczna, ujęta w konkretne ramy czasowe (harmonogram działań) strategia działań w digitalu, która wobec powyższego procesu ma bardzo mocne podstawy. Dalej jest już tylko wdrożenie i ciągła optymalizacja wyników.
Pominięcie któregoś z wyżej wymienionych kroków jest bardzo ryzykowne. Dobra agencja digital marketingu wie, że droga na skróty rzadko kończy się dobrze – dzieje się tak raczej z przypadku. Tylko odpowiednio przemyślana strategia, której stworzenie zajmuje pewien czas, jest gwarancją podążania w jednym, ściśle określonym, najlepszym dla marki kierunku.