Strona główna
Biznes i Finanse
Tutaj jesteś
Biznes i Finanse

Jak wycenić stronę internetową?

Data publikacji 23 listopada 2022

Atrakcyjna i nowoczesna witryna, to kluczowy element biznesu, który walczy o widoczność w sieci. Jeśli jest ona nieprawidłowo zaprojektowana, to może mieć trudności z pozyskiwaniem nowych klientów. Jej całkowity brak oznacza zaś problemy z prowadzeniem skutecznej działalności online. Zastanawiasz się, ile jest wart firmowy serwis? Sprawdź więc, jak wycenić stronę internetową. W tekście odpowiadamy również, od jakich elementów zależy cena za projekt WWW. Zapraszamy do lektury!

Ile kosztuje strona internetowa?

Nie może dziwić Cię fakt, że coraz więcej przedsiębiorców z Twojej branży przenosi swój biznes do sieci i inwestuje w firmowe witryny. To właśnie dzięki stronie internetowej odbiorcy mogą lepiej poznać markę oraz oferowane przez nią produkty i usługi. Co więcej, nowoczesny i atrakcyjny projekt WWW zapewnia szeroki zasięg dotarcia, stwarza wiele możliwości marketingowych i jest wizytówką firmy w Internecie.

Zastanawiasz się, czy warto założyć stronę, bo boisz się wysokich kosztów? Musisz więc wiedzieć, że witryna jest inwestycją, która się opłaca, ponieważ stanowi ważny element działalności przedsiębiorcy w sieci. Sama cena za projekt jest zaś wypadkową potrzeb Twojego biznesu. Trudno więc jednoznacznie określić, ile zapłacisz za zbudowanie serwisu. Na koszt wpływają takie czynniki jak:

  • rodzaj witryny, czyli liczba elementów, funkcjonalności i modułów,
  • stopień skomplikowania projektu oraz liczba zaangażowanych specjalistów,
  • rozmiar strony internetowej oraz możliwości w zakresie jej rozbudowy,
  • wykonawca projektu WWW (kreatory / platformy oparte o CMS / współpraca ze specjalistami).

Jak widzisz, trudno jednoznacznie odpowiedzieć, ile kosztuje strona WWW. W końcu każdy projekt jest inny, a na różnice w kosztach wpływa wiele czynników. Pamiętaj więc, że ostateczna cena będzie pochodną tego, co chcesz mieć w serwisie i jak wiele wysiłku poświęcisz na jej prowadzenie. A wszystko to złoży się na finalną wartość witryny.

wycena strony

Jakie elementy wpływają na wycenę strony internetowej? 

Wiesz już, że każda witryna WWW ma własny i niepowtarzalny charakter oraz cel. To jeden z powodów, dla których wycena strony internetowej jest tak trudna. Ze względu na unikalność projektu WWW trudno przewidzieć dokładny koszt jego stworzenia. Co ważne, na wartość firmowej witryny składa się szereg pojedynczych czynników. Jeśli chcesz więc wycenić stronę internetową, to weź pod uwagę następujące kwestie:

  • typ branży i tematyka strony

Musisz zdawać sobie sprawę, że im większa konkurencja, tym mniejsze szanse na osiągnięcie lepszych wyników. Właśnie dlatego branża, w której działa Twoja firma i w konsekwencji również tematyka strony WWW może mieć wpływ na jej wycenę. Najbardziej wartościowe witryny dotyczą rynków wschodzących, które będą się rozwijać i pozyskiwać nowych klientów.

  • domena internetowa

Podczas wyceniania firmowej strony należy wziąć pod uwagę jej domenę – i to z dwóch powodów. Niezwykle istotną rolę odgrywa historia adresu WWW, która może mieć zarówno pozytywny (wartościowe linki zewnętrzne, wysokiej jakości treść), jak i negatywny (spam, wirusy, zła reputacja w Google) wpływ na wartość witryny. Ważne są również nazwa i rozszerzenie, które powinny zapadać w pamięć i mieć odpowiednią długość.

  • jakość i ilość treści

Im więcej wysokiej jakości i unikalnych materiałów opublikujesz, tym strona internetowa stanie się bardziej atrakcyjna dla potencjalnych odwiedzających. Mowa tutaj o różnych rodzajach tekstów – od artykułów eksperckich, przez zawartość podstron i zakładek, po opisy produktów w e-commerce. Pamiętaj, że tam, gdzie jest wartościowa treść, łatwiej osiągać cele np. poprawić widoczność witryny w Google i jednocześnie oszczędzić czas oraz pieniądze.

  • ruch w witrynie

Zastanawiasz się, jak wycenić stronę internetową? W takim razie nie możesz zapomnieć o ruchu, który w największym stopniu wpływa na ostateczną wartość witryny. W tym przypadku liczą się przede wszystkim takie wskaźniki jak np. liczba odsłon unikalnych użytkowników, współczynnik odrzuceń czy czas spędzony w serwisie. Ważna jest zatem jakość oraz dywersyfikacja źródeł ruchu.

  • wykonawca projektu

Wiesz już, że duży wpływ na wycenę strony WWW ma również jej wykonawca lub oprogramowanie do samodzielnego użytku. Z pewnością więcej zapłacisz za projekt dopasowany do potrzeb Twojego biznesu niż za witrynę stworzoną na popularnych szablonach. Pamiętaj, że również zastosowana technologia czy wykorzystane funkcjonalności i dodatki określają wartość serwisu. 

  • prowadzenie i obsługa strony

Na wycenę strony internetowej składają się również wszelkie koszty stałe. W końcu bez stabilnego i sprawnego hostingu (usługi dzierżawy miejsca na serwerze), certyfikatu SSL zapewniającego bezpieczeństwo i poufność danych oraz bieżącego administrowania i obsługi trudno wyobrazić sobie skuteczną witrynę WWW.

  • rozpoznawalność w sieci

Musisz pamiętać, że im skuteczniejsza promocja w sieci, tym większa wartość Twojej strony internetowej. Właśnie dlatego musisz zadbać o pozycję witryny w wynikach wyszukiwania – już teraz możesz pomyśleć o pozycjonowaniu lub reklamie w Google. Ważnym krokiem może być również marketing lokalny czy aktywność marki w mediach społecznościowych. Wszystkie te działania wpłyną jednak na ostateczny koszt witryny. 

To tylko kilka ważnych czynników, które trzeba wziąć pod uwagę w procesie wyceny serwisu. Chcesz dowiedzieć się, ile będzie kosztować stworzenie witryny dla Twojej firmy? Zamów darmową konsultację u doradcy internetowego.  

Strona internetowa – jak ją wycenić? Szacowanie wartości witryny

Wiesz już, że na wartość witryny firmowej składa się wiele różnych czynników. Czas zastanowić się, jak wycenić stronę internetową. Jak się okazuje, istnieje kilka sposobów, aby skutecznie wykonać ten skomplikowany proces. Oto najpopularniejsze techniki:

1.  Pakiety, cenniki i kalkulatory online

Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje strona WWW, to możesz zapoznać się z przygotowanymi przez wykonawców cennikami. W ten sposób możesz znaleźć pakiet, który odpowiada Twoim oczekiwaniom i poznać jego wycenę. Co ważne, możesz w tym przypadku zaproponować również własne rozwiązania, które zostaną uwzględnione podczas wyceny projektu w trakcie konsultacji.

2. Bottom-up

Kolejna technika opiera się na wycenie od szczegółu do ogółu. Oznacza to, że wykonawca ocenia poszczególne etapy tworzenia projektu WWW np. stworzenie szablonu czy integrację z CMS-em, a następnie sumuje wydatki związane z kolejnymi czynnościami, aby przedstawić ostateczny koszt stworzenia strony. Jest to jednak niezwykle czasochłonny sposób określenia ceny witryny.  

3. Wycena przez analogię

Jak się okazuje, najlepszą techniką wyceny strony internetowej jest tzw. estymacja przez analogię. Oznacza to, że wykonawca określa cenę i termin realizacji projektu na podstawie doświadczeń w przygotowywaniu podobnej witryny WWW. Ocena kosztów bazowałaby w tym przypadku na przygotowanym przez Ciebie opisie zawierającym kluczowe informacje np. stopień rozbudowania serwisu.

Wycena strony internetowej – podsumowanie

Wiesz już, że takie czynniki jak przeznaczenie czy funkcjonalności mogą mieć wpływ na wycenę strony internetowej. Co nie powinno dziwić, im bardziej skomplikowana witryna, tym wyższe koszty. Przy ocenie wartości projektu warto zapoznać się z różnymi ofertami, aby wybrać tę, która przyniesie najwięcej korzyści dla Twojego biznesu.

Postaw więc na pakiet od WeNet, z którym zyskasz wszystko, co potrzebne, aby zaistnieć online

Doradcy internetowi zapewnią nie tylko nowoczesną, sprawną, bezpieczną i zgodną z wymaganiami dzisiejszych klientów stronę WWW, ale również wsparcie dedykowanego opiekuna na każdym etapie współpracy. Ponadto otrzymasz możliwość wprowadzania nielimitowanych zmian – kontaktujesz się z doradcą i przedstawiasz swoje potrzeby, a on zajmuje się resztą.

Chcesz dowiedzieć się, ile to wszystko kosztuje? Zamów bezpłatną konsultację i wycenę projektu dopasowanego do Twoich potrzeb. Przekonaj się, jakich wydatków możesz się spodziewać i już teraz dołącz do zadowolonych klientów, którzy skutecznie pozyskują klientów w sieci.

Łóżko kontynentalne co to? Wyjaśniamy, czym różni się od tradycyjnego

FCG

Jako zespół redakcyjny z pasją do tematów takich jak biznes, finanse, dom, technologia, motoryzacja, lifestyle i zdrowie, z radością dzielimy się naszą wiedzą z czytelnikami. Naszym celem jest upraszczanie złożonych zagadnień, aby uczynić je przystępnymi i zrozumiałymi dla każdego.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?