Strona główna
Biznes i Finanse
Tutaj jesteś
Biznes i Finanse facebook

Jak reklamować sklep na Facebooku?

Data publikacji 16 sierpnia 2022


Reklama sklepu internetowego na Facebooku to jedna z najpopularniejszych form sprzedaży i promocji w e-commerce. Bez względu, czy jest to nowy e-sklep, czy też marka działa już od dłuższego czasu, reklama na FB jest bardzo skutecznym sposobem promocji. Oczywiście nowa strona internetowa nie ma jeszcze szans na większą widoczność w Google, ale zdecydowanie wygeneruje większy ruch i sprzedaż. Jednak w przypadku firm, które zainwestowały już większą sumę w pozycjonowanie i kampanie produktowe Google Ads, FB Ads może potraktować jako kampanię remarketingową.

Jak działa reklama sklepu na FB?

Jedną z form promocji sklepu na Facebooku jest tak zwana Sprzedaż z katalogu. Najprościej rzecz ujmując, jest to reklama sklepu internetowego, której zadaniem jest wyświetlanie asortymentu na podstawie pliku produktowego, czyli zaciąga zdjęcia, opis i cenę. Tak więc reklamę będziemy mogli przygotować bez pomocy grafika. Kiedy raz dodamy tekst główny, poprzez który zachęcimy do kliknięcia, reklamy będą generować się same. Każdy użytkownik Facebooka ujrzy reklamę w formie karuzeli. Kiedy kliknie w wybrany produkt, zostanie przekierowany na konkretną stronę produktową.

Jedną z opcji w kampanii typu „Sprzedaż katalogu” jest remarketing dynamiczny. Działa to na takiej zasadzie, że użytkownik Facebooka widzi te produkty, które przeglądał albo dodał do koszyka, ale jeszcze nie kupił. Ten sposób reklamy zachęca do powrotu za pomocą rabatu lub darmowej dostawy. Za sprawą remarketingu dynamicznego możemy liczyć na powrót klientów, którzy w przeszłości zakupili coś w sklepie. Szczególnie sprawdza się to w przypadku sprzedaży produktów szybkozbywalnych.

Ile kosztuje reklama na FB sklepu internetowego?

Niestety nie ma tutaj dobrych wiadomości dla dopiero co zaczynających swoją działalność biznesową i nie posiadających na stronie żadnego ruchu z innych źródeł. Koszty miesięczne to między 3000 złotych a 6000 złotych. Jeśli natomiast na stronie masz już duży ruch, to bez problemu możesz zacząć od 600 złotych miesięcznie.

Jak reklamować sklep internetowy na FB?

Zacznijmy od menadżera firmy na Facebooku. Jest to narzędzie, dzięki któremu możemy zarządzać zasobami reklamowymi na tym portalu. Do tych zasobów należą:

  • fanpage
  • Pixel FB
  • Katalog produktów
  • Konto reklamowe
  • Grupy odbiorców
  • Aplikacje

Pixel FB jest niczym innym, jak kodem śledzącym, gromadzącym informacje o użytkownikach odwiedzających sklep internetowy. Warto jednak nadmienić, że nie chodzi tutaj o dane personalne, a bardziej o aktywność na stronie. Niestety sam Pixel FB, bez dodatkowych fragmentów kodu, w niczym nie pomoże. To dzięki poprawnie ustawionym fragmentom kodu będzie można kierować reklamę remarketingową do porzuconych koszyków.

Do tworzenia kampanii na Facebooku będzie potrzebne konto reklamowe. W celu utworzenia tego konta należy wejść w „Ustawienia firmowe” w Menedżerze firmy. Warto zapamiętać, że kiedy wybierzemy walutę i strefę czasową, tych ustawień nie da się już później zmienić.

Katalog produktów

Jak ważnym elementem kampanii reklamowej na Facebooku jest Pixel już wiemy. Jednak równie ważny jest katalog produktów. Za jego sprawą w reklamie pojawią się automatycznie produkty z Twojego sklepu.

Skuteczna reklama na Facebooku

Jak sprawić, aby reklama była skuteczna? Targetowanie – to wybór, do kogo reklama ma dotrzeć, ustalając lokalizację, zainteresowania, przedział wiekowy, zachowania i dane demograficzne oraz budżet. Aby jednak mieć pewność, że o wszystko zadbamy należycie, warto skorzystać z kursu https://arturjablonski.com/kurs-online-skuteczna-reklama-na-facebooku-i-instagramie/ .

Podsumowując, na Facebooku jest obecnie około 20 milionów użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Byłoby więc błędem nie wykorzystanie reklamy na tym portalu do promocji produktu lub usługi. Dzięki reklamie na FB nowe sklepy są w stanie zbudować rozpoznawalność i wygenerować sprzedaż, a te, które są już widoczne w Google, mają szansę odzyskać porzucone koszyki. Jest to zdecydowanie najlepszy sposób na rozkręcenie sklepu internetowego.

Łóżko kontynentalne co to? Wyjaśniamy, czym różni się od tradycyjnego

FCG

Jako zespół redakcyjny z pasją do tematów takich jak biznes, finanse, dom, technologia, motoryzacja, lifestyle i zdrowie, z radością dzielimy się naszą wiedzą z czytelnikami. Naszym celem jest upraszczanie złożonych zagadnień, aby uczynić je przystępnymi i zrozumiałymi dla każdego.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?