zdrowy jadłospis
Dom i wnętrze

Jak jeść zdrowo i chudnąć?

Skoro chcesz chudnąć, musisz dojść do tego, by twoja dieta zawierała mniej kalorii. Efekt ten osiągniesz z pomocą kilku prostych trików. Do odchudzania niezbędny jest nie tylko sam zdrowy jadłospis. Nawet ważniejsza od jego ogólnej wartości odżywczej staje się bowiem jego wartość energetyczna. Jeżeli spożywasz za dużo kalorii w stosunku do tego, ile ich przepalasz, momentalnie zaczynasz przybierać na wadze. Ta zasada działa też na odwrót. Gdy jesz mniej, niż potrzebujesz, od razu możesz zdrowo i szybko chudnąć.

Zacznij od prostych zmian. Najpierw możesz np. zastąpić standardowe mleczne pokarmy tymi o obniżonej zawartości tłuszczu. Mają one zbliżony smak, a jednak znacznie mniej kalorii. Zamiast używać tłustego mleka, postaw więc na to o zawartości tłuszczu na poziomie 1,5% albo nawet 0,5%. Podobnie możesz postąpić z jogurtami, śmietaną, serkami czy nawet twarogiem. Co prawda zdrowy jadłospis częściej zawiera te pełnotłuste wyroby nabiałowe, bo jednak mają one więcej witamin, ale jednak ich kaloryczność potrafi być zabójcza dla wagi i sylwetki, dlatego często to przez nie nie potrafisz schudnąć.

Odchudzanie to także nauka umiejętnego przygotowywania pokarmów. Staraj się więc tak obrabiać dania termicznie, by miały one mniej kalorii. Unikaj smażenia potraw na głębokim tłuszczu. Mięsa, makarony i rybę przygotowuj w piekarniku. Warzywa i owoce gotuj na parze, by zachować ich wysokie wartości odżywcze. A jeszcze lepiej jedz je na surowo. Naprawdę do wszystkiego można się przyzwyczaić.

janluka.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *