FCG

formy reklamy internetowej
Biznes i Finanse

Internetowa reklama i jej formy

Reklama internetowa niejedno ma imię. Można nawet powiedzieć, że jest to ciągle rozwijająca się metoda promocji. I choć jej forma może być bardzo zróżnicowana, to cel jest jeden – promocja konkretnego podmiotu, marki, czy też określonych usług.

Grafika – podstawowa odmiana reklamy internetowej

Najpopularniejszą formą marketingu internetowego jest oczywiście grafika. Może mieć ona dowolną formę, przy czym jej najpopularniejszą odmianą jest tak zwany baner. Jak większość pewnie wie, jest to po prostu prostokątna aplikacja, która po kliknięciu przenosi użytkownika na stronę określonego produktu lub usługi. Niestety, ta forma reklamy cieszy się coraz mniejszą popularnością. Jest to spowodowane spadkiem zaufania wobec typu narzędzi, ale też ich nadmierną nachalnością. Swego czasu bardzo popularną odmianą reklamy graficznej były tak zwane skyscrapery. Mowa tu oczywiście o pionowych banerach, które ciągnęły się przez całą stronę. Dziś mało kto z nich korzysta. Wręcz przeciwnie – nie są one już tak atrakcyjne dla Internautów jak jeszcze kilka lat temu, toteż generują one znacznie niższy ruch.

Marketing mailowy

Reklama w Internecie nie musi mieć wcale formy klasycznych banerów. Wręcz przeciwnie – jej kolejne odmiany cechują się coraz to większą pomysłowością! Tak jest w przypadku marketingu mailowego, który – jak łatwo się domyślić – polega w głównej mierze na wysyłaniu odpowiednich wiadomości e-mail na wirtualne skrzynki pocztowe odbiorców. Ta metoda również jest pod pewnymi względami kontrowersyjna (duża ilość rozsyłanego malware’u), aczkolwiek ma ona również swe bardziej „cywilizowane” oblicze. Mowa tu oczywiście o newsletterach, do których zapisać można się poprzez specjalne, internetowe formularze. Co więcej, treści tychże newsletterów mogą być automatycznie personalizowane. Dzięki temu trafiają one do osób, które są zainteresowane określonymi produktami.

Marketing partnerski

Choć „partnerska” forma marketingu internetowego już dawno osiągnęła dojrzałość (wprowadził ją Amazon w 1996 roku), to również i dziś cieszy się ona olbrzymią popularnością. Model ten opiera się na prostej strategii umieszczania reklam na stronach należących do dużej liczby niewielkich partnerów. Mechanizm działania jest w tym przypadku bardzo prosty i polega na rozliczaniu się z nimi tylko i wyłącznie na podstawie mierzalnych efektów. Dzięki temu giganci oferujący taką formę współpracy mogą znacząco obniżyć koszty swoich marketingowych kampanii, a ich mniejsi partnerzy mogą dość dużo zarobić. W e-marketingu taka forma zarobku nosi nazwę PPC. Poznaj mechanizm działania reklamy na Facebooku: https://fcg.com.pl/o-reklamowaniu-na-facebooku/.

Reklama semantyczna

Niektóre reklamy na stronach internetowych mogą mieć formę reklamy semantycznej. Jest to dosyć nowa forma marketingu internetowego, aczkolwiek coraz częściej zastępowana przez bardziej zaawansowane rozwiązania (np. targetowanie behawioralne). W reklamie semantycznej treść strony jest dogłębnie analizowana (zwłaszcza pod kątem słów kluczowych i tematyki strony). Dzięki temu zaimplementowana w niej reklama może być jeszcze lepiej dopasowana do tejże treści. Twórcy reklamy semantycznej zakładają, że osoby odwiedzające wybrane strony www, są bardziej skłonne do korzystania z określonych i rzecz jasna reklamowanych usług. Jest to też jedna z doskonalszych metod targetowania reklam pod kątem preferencji użytkownika, co oczywiście przełożyło się na większe zainteresowanie konkretnymi produktami.

Targetowanie behawioralne

Reklama targetowana behawioralnie to jedna z najbardziej zaawansowanych form reklamy internetowej. Celem nadrzędnym jest tu zebranie jak największej ilości danych o wybranym użytkowniku. W tym celu można nie tylko analizować historię przeglądarki (lub popularne cookies – ciasteczka), ale też monitorować aktywność w mediach społecznościowych (i vice versa). Chyba każdy miał już do czynienia z reklamami, które dotyczyły niedawno przeglądanych treści. Co ciekawe, do zbierania tych informacji są coraz częściej wykorzystywane technologie związane ze sztuczną inteligencją. Tworzą one coś na obraz wirtualnej bazy danych, wewnątrz której umieszczane są wszystkie informacje zebrane przez określonego użytkownika.

Marketing video

Nowoczesne formy reklamy internetowej coraz częściej dotykają również wielu innych nośników informacji. Taka reklama pojawia się np. w filmach wideo, które – udostępnione w mediach społecznościowych – w ukryty lub w otwarty sposób reklamują określoną usługę lub produkt. W grę wchodzi tu również ukryta lokacja konkretnych wyrobów. Bardzo często są one wybierane przez osoby, które mają odpowiednio duże zasięgi. W ten sposób podświadomie działa się na potencjalnych kupujących, dostosowując rzecz jasna formę sprzedawanych artykułów do profilu konkretnej grupy odbiorców.

Podsumowując, reklama w Internecie przestaje być już typową, unikatową formą marketingu. Wręcz przeciwnie – realizuje ona dokładnie to samo zadanie, co inne tego typu reklamy. Można nawet powiedzieć, że rosnąca rola Internetu w życiu człowieka sprawia, że podział pomiędzy tradycyjną reklamą a jej internetową wersją już zdążył się rozmyć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *