Strona główna
Biznes i Finanse
Tutaj jesteś
Biznes i Finanse masowa wysyłka SMS

Czy masowa wysyłka SMS się opłaca? 3 korzyści dla biznesu

Data publikacji 7 października 2022

Strategia marketingowa każdej organizacji zakłada sięganie po wiele różnych sposób komunikacji i docierania do obecnych oraz nowych klientów. W ostatnich latach wiele firm kładzie duży nacisk na obecność w sieci, jednak nie warto zapominać o metodach, które niezmiennie od lat przynoszą satysfakcjonujące rezultaty. Mowa między innymi o mailingu czy masowej wysyłce wiadomości SMS. Jak zaplanować masową wysyłkę SMS? Jakie korzyści może przynieść takie działanie?

Jak działają bramki sms?

Bramki SMS jeszcze kilka lat temu znane były niemal każdemu. Były to jednak czasy, kiedy operatorzy limitowali dostępne w pakiecie abonamentu wiadomości, a koszt wysyłki jednego SMSa pozostawał stosunkowo wysoki. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Wiadomości można wysyłać bez limitów, a mimo to wielu z nas z możliwości tej nie korzysta. Wszystko przez powszechny dostęp do Internetu i możliwość korzystania z najróżniejszych komunikatorów.

Czy zmiana nawyków klientów doprowadziła do upadku bramek SMS? Nic z tych rzeczy. Bramki SMS dalej istnieją, jednak zmieniły mocno swój profil działalności. Dziś swoje usługi kierują przede wszystkim do firm, które zainteresowane są masową wysyłką i w taki właśnie sposób chcą docierać do obecnych i potencjalnych klientów.

Masowa wysyłka SMS – dlaczego warto ją rozważyć?

Sposobów na docieranie z komunikatem marketingowym do konkretnej grupy odbiorców jest naprawdę sporo. Nowoczesna technologia umożliwia dziś niezwykle skuteczne targetowanie i docieranie z reklamą do potencjalne zainteresowanych klientów w czasie, który może sugerować, że właśnie zastanawiają się nad skorzystaniem z konkretnej usługi. 

Zaawansowane techniki docierania do obecnych i potencjalnych klientów wiążą się jednak z  koniecznością zaangażowania niemałych środków. Między innymi z tego względu masowa wysyłka wiadomości SMS jest metodą, którą warto rozważyć. Dobrze znając swoich klientów, można kierować do nich spersonalizowane wiadomości, które mają szansę na wygenerowanie wysokiej konwersji. Wszystko jednak zależy od planowania oraz atrakcyjności kierowanego do nich komunikatu.

#1 Szansa na dotarcie do klientów

Nie da się ukryć, że codziennie każdy z nas otrzymuje wiele powiadomień z najróżniejszych aplikacji, na które nawet nie reaguje. Rolę SMS-ów dawno przejęły najróżniejsze komunikatory i media społecznościowe, które na bieżąco informują o tym, co dzieje się u naszych bliskich. Reklamy w sieci z kolei blokujemy przy pomocy najróżniejszych wtyczek i programów. SMS jawi się tym samym jako niezwykle tania i zarazem skuteczna forma dotarcia do konkretnego odbiorcy. Z racji tego, że obecnie nie otrzymujemy zbyt wielu SMS-ów, ich otrzymanie może skłonić do zapoznania się z wiadomością i tym samym zwiększyć konwersję.

#2 Szansa na dotarcie z komunikatem marketingowym do odbiorcy we właściwym czasie

Masowa wysyłka wiadomości to w dużej mierze zautomatyzowany proces. Pozwala on nie tylko kierować do odbiorców spersonalizowane wiadomości, ale również przekazywać je w najbardziej dogodnym dla nich czasie. Kampanie można planować z wyprzedzeniem, a SMSy wysyłać w określonych odstępach czasowych, aby budować napięcie czy podtrzymywać zainteresowanie marką.

#3 Usprawnienie komunikacji w firmie

O masowej wysyłce pomyśleć warto również w sytuacji nieprzewidzianych wydarzeń lub chęci podzielenia się z pracownikami jakąś informacją – np. podziękować całej załodze za włożony wysyłek w dowiezienie projektu, przekazać życzenia czy poinformować o sytuacji kryzysowej.

Jak dbać o brodę w upalne dni

FCG

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?