Jak zdobywać opinie Google?
Data publikacji 23 maja 2022Google Maps jest jednym z najważniejszych portali opiniotwórczych w sieci. Wizytówka Google Moja Firma pozwala na dodawanie ocen przez konsumentów. Mogą oni wyrazić swoją opinię dotyczącą produktu, usługi lub samej firmy. Opinie w Google może dodać każdy w dowolnym czasie. Użytkownik dysponuje możliwością oznaczenia wybranej liczby gwiazdek, wpisania treści oraz dodania zdjęć dotyczących produktu lub usługi.
Opinie na Google
Warto, aby Twoja firma mogła pochwalić się dużą liczbą pozytywnych opinii Google. Dzięki częstym rekomendacjom w wizytówce Google Moja Firma znajdziesz się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwana. Oznacza to, że potencjalny klient łatwiej na Ciebie trafi. W ten sposób dotrzesz do nowych osób skłonnych do skorzystania z Twojej oferty. Wielość komentarzy wzbudzi zaufanie i przekona niezdecydowanych użytkowników do dokonania zakupu bądź skorzystania z usługi.
Jak wygląda dodawanie opinii przez klienta?
Ocenianie firm w Google jest bardzo proste. Wystarczy, że klient wejdzie w Google Maps i wpisze nazwę firmy w pole wyszukiwania. Można też zdecydować się na inną metodę – dość często klienci wyszukują przedsiębiorstwa, wpisując ich branżę i przybliżony adres.
Następnie wystarczy kliknąć w nazwę firmy i otworzyć menu. W nim znajduje się sekcja z opiniami, gdzie użytkownicy wystawiają swoją recenzję na temat firmy, usługi lub produktu. W tym momencie można napisać własną rekomendację, oceniając jednocześnie przedsiębiorstwo odpowiednią liczbą gwiazdek.
Odpowiadanie na opinie Google
Warto dbać o interakcję z klientami, odpowiadając na zamieszczane recenzje. Bez względu na to, czy są to pozytywne czy negatywne opinie. Udzielanie odpowiedzi pokazuje, że firmie zależy na satysfakcji każdego klienta. Dlatego zbuduj kanał komunikacji z odbiorcami, a zaufanie do Twojej firmy wzrośnie.
Odpowiedzi publikujesz w imieniu swojej firmy. Pod wpisem klienta zamieszcza się odpowiedź odnoszącą się bezpośrednio do konkretnej recenzji. Odpowiedź wyświetli się w profilu Google Moja Firma po pewnym czasie, jednak recenzent otrzyma powiadomienie o odpowiedzi od razu.
Jak powinieneś pozyskiwać opinie?
Ułatw wystawianie opinii
Zrób wszystko, by wystawienie opinii Google wymagało od klienta małego wysiłku. Najlepiej, aby mógł jej dokonać jednym kliknięciem. Możesz wygenerować krótki link do swojej wizytówki Google lub dodać do ankiety przycisk przekierowujący. Dzięki temu Twoi klienci nie będą musieli poświęcać na tę czynność więcej, niż minutę.
Poproś o opinie
Zachęć swoich klientów do wystawienia recenzji o Twoim produkcie czy usłudze. Po prostu zapytaj klienta o jego opinię. Wyślij prośbę w odpowiednim momencie, dając mu czas na przetestowanie produktu. Najlepiej wiadomość wyślij mailem.
Więcej opinii w Google Maps?
Komunikacja posprzedażowa wymaga stałej kontroli. Każda opinia ma znaczenie, dlatego warto zachęcić swoich klientów do pozostawienia komentarza o Twoim biznesie. Sam proces gromadzenia opinii jest dosyć wymagający i czasochłonny. Dlatego warto pomyśleć o automatyzacji tego procesu.
Pozyskuj skutecznie opinie. AplikacjaRating Captain jest rozwiązaniem, które z pewnością spełni Twoje oczekiwania i wyręczy Cię w wielu czynnościach związanych z pozyskiwaniem opinii. Narzędzie wyśle prośby do Twoich klientów po tym, jak otrzymają swoje zamówienie lub skorzystają z Twoich usług. Dzięki wykorzystaniu aplikacji, zaoszczędzisz czas i nie będziesz musiał wysyłać samodzielnie indywidualnych próśb o opinie. Co więcej, Rating Captain pozwala na monitorowanie komentarzy zamieszanych zarówno w Google, jak i na innych platformach (Facebook, TripAdvisor, Yelp itd.).