Biznes i Finanse

Design Cart stawia na pracowników zdalnych

Mamy na świecie trudny czas który poddaje wiele firm próbie. Te które mogą przenoszą się częściowo do sieci, te które nie mają takiej możliwości niestety muszą się zatrzymać. Na początku pandemii w socjal mediach przeczytałem komunikat Design Cart że w całości przenieśli swoją działalność do sieci, mało tego szukają nowych pracowników zdalnych. Wczoraj firma opublikowała kolejny post że praca zdalna się na tyle sprawdziła, że po kryzysie tylko część firmy z pracy zdalnej wyjdzie.

Mamy na świecie trudny czas który poddaje wiele firm próbie. Te które mogą przenoszą się częściowo do sieci, te które nie mają takiej możliwości niestety muszą się zatrzymać. Na początku pandemii w socjal mediach przeczytałem komunikat Design Cart że w całości przenieśli swoją działalność do sieci, mało tego szukają nowych pracowników zdalnych. Wczoraj firma opublikowała kolejny post że praca zdalna się na tyle sprawdziła, że po kryzysie tylko część firmy z pracy zdalnej wyjdzie.

Jedne firmy przeżywają obecnie swój największy kryzys inne rozkwit. Skąd to się bierze? Design Cart to firm programistyczna działająca w granicach e-commerce, czyli firma zajmująca się sklepami internetowymi. Część firm obecnie przenosi swoją sprzedaż do internetu, a więc logiczną sprawą staje się że potrzeba więcej ludzi, które w tym procesie przedsiębiorcom pomogą.

Jednak nie samą firmą od sklepów internetowych chciałbym się w tym artykule zająć, a pracą zdalną. Design Cart nie jest jedyną firmą która przenosi się do sieci, nie jest też pierwszą. Wiele firm prowadzi projekty zdalnie.

Jak można przeczytać w komunikacie Design Cart, praca zdalna sprawia że pracownicy stają się bardziej kreatywni, a koszty pracy drastycznie maleją. Dlaczego tak się dzieje?

Praca zdalna polega na tym że pracownik pracujący dla danej firmy fizycznie siedzi u siebie w domu. Odbiór pracy, lub jej zlecenie oraz monitorowanie odbywa się zdalnie przez internet. Pracownik w swoim domu zawsze będzie bardziej zrelaksowany, stanowisko pracy zawsze będzie bardziej dopasowane do, nie tylko bardziej efektywnej pracy ale i do lepszego samopoczucia. Do tego dochodzi czas pracy. Pracując zdalnie często nie pracuje się na czas ale na wykonane zadania. To oznacza że może pracować w czasie który najbardziej ci odpowiada, nawet w nocy. Te wszystkie czynniki wpływają na kreatywność i ciężko je wprowadzić w biurze.

Kreatywność to jedna z najważniejszych cech których oczekuje się od pracowników agencji interaktywnych. To też jedna z cech która decyduje o pozyskaniu klienta. Nie jest to jednak jedyna zaleta pracy zdalnej.

Oszczędność to z kolei zaleta pracy zdalnej od strony finansowej. Pracownicy zdalni nie potrzebują drogi stanowisk w biurze, ba, nie potrzebują nawet biura. Odpadają opłaty za wynajem powierzchni biurowej, utrzymania firmowej stołówki i wszystkie inne związane z daną lokalizacją firmy. W przypadku dużych miast i biur zlokalizowanych w atrakcyjnych okolicach daje to ogromne oszczędności.

Obserwuję sytuację firm przenoszących się do sieci i wygląda na to że pandemia zapoczątkuje nowy trend. Praca zdalna znana była od dawna ale wiele firm nie było do niej przekonanych, teraz to się zmienia. Im więcej w sieci zostanie, tym więcej w niedalekim czasie do niej wejdzie idąc za przykładem tych pierwszych. Chcąc też z nimi konkurować trzeba będzie poszukać tańszych rozwiązań pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *