jak zarabiać na blogu
Biznes i Finanse

Bloger jako zawód, jak zarobić na prowadzeniu bloga?

Wiele osób nie chce pracować na etacie w korporacji, ma większe aspiracje, pragnie rozwijać własny bezsens. Obecnie można z łatwością założyć jednoosobową działalność gospodarcza i zacząć pracować na własny rachunek. Nie trzeba nawet wychodzić z domu, a swoje pracownicze obowiązki wykonywać, siedząc wygodnie na fotelu przed ekranem komputera. Nie trzeba mieć nawet własnej firmy, aby móc zarabiać, wiele możliwości daje Internet, jedną z nich jest prowadzenie bloga. Jeśli ktoś lubi pisać, warto przekształcić swoją pasję w źródło dochodu, co można zrobić na wiele sposobów.

Czy prowadzenie bloga może być dochodowym zajęciem?

Mogłoby się wydawać, że nie można zarobić większych pieniędzy na czymś takim jak prowadzenie bloga, ale w praktyce wygląda to już zupełnie inaczej. Blogosfera cały czas się rozwija, najpopularniejsi blogerzy zarabiają nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie, ich roczny dochód przekracza kilkadziesiąt tysięcy złotych. Oczywiście nie każdy będzie tyle zarabiać, prowadzenie bloga wymaga cierpliwości, regularności, kreatywności, pełnego zaangażowania. Trzeba najpierw zaistnieć, pokazać się, dotrzeć do swojej grupy docelowej, stworzyć bazę czytelników, aby mieć do kogo kierować swoją twórczość. Jest to jednak dopiero początek, bo tak naprawdę to szereg pobocznych działań, poza publikowaniem wpisów i wchodzeniem w interakcje z czytelnikami, staje się źródłem dochodu. Z blogiem jest tak, że nie ma żadnych ograniczeń, co do wysokości możliwych do uzyskania zarobków. Kluczem do sukcesu jest to, aby wiedzieć, jak zarabiać pieniądze, opracować skuteczny plan działania i go wdrożyć. Na szczęście sposobów jest wiele, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego, najlepiej połączyć co najmniej kilka z nich, aby uzyskać jak najlepsze efekty w postaci wzrostu zysków.

Jak zarabiać na blogu?

Najpopularniejszymi sposobem na zarabianie na blogu jest współpracowanie z różnymi firmami, recenzowanie ich produktów. Zwykle wygląda to tak, że firma wysyła blogerowi swoje produkty za darmo właśnie w zamian za ocenienie ich i zrecenzowanie. Na początku będzie trudno z lepiej płatnymi współpracami, ale zmieni się to wraz z budowaniem własnej marki. Kolejnym sposobem na zarobek jest afiliacja, czyli polecanie produktów innych osób, za co dostaje się wynagrodzenie. Warto jednak zaznaczyć, że przychód odnotowuje się dopiero w momencie zakupu produktu z polecenia blogera. Obecnie do wyboru jest mnóstwo programów partnerskich, które oferują mniejszy lub większy procent prowizji od sprzedawanych produktów. Godne polecenia są programy Ceneo czy Webpartnere, ale możliwości jest oczywiście zdecydowanie więcej, wystarczy poszukać w Internecie.

Mając bloga, można wykorzystać go jako narzędzie reklamowe. Trzeba pamiętać o tym, aby nie przesadzić z reklamami i starannie je wybierać, bo czytelnicy nie są do nich przychylnie nastawieni. Świetną opcją będzie reklama w Google AdSense, co polega na udostępnieniu na swoim blogu przestrzeni reklamowej. Bloger otrzymuje wynagrodzenie za wyświetlenie reklamy przez każdego użytkownika bloga lub po prostu kliknięcie w nią. Nie wiąże się to niestety ze zbyt dużymi kwotami, ale wszytko ogranicza się do wklejenia na swojej stronie cudzej reklamy. Zdecydowanie lepiej płatne są artykuły sponsorowane, czyli umieszczenie płatnych wpisów na zlecenie marki, z którą się współpracuje. Bardzo ważne będzie jednak to, aby starannie dobierać współpracę, nie reklamować byle czego. Zasada jest taka, aby polecać to, co dobre. W przeciwnym razie można zrazić do siebie czytelników i stracić ich zaufanie. Zobacz również: https://fcg.com.pl/pora-na-zakup-aparatu-do-vlogowania/.

Skuteczne zarabianie na blogu – o czym warto pamiętać?

Bloga wykorzystuje się do promowania własnych produktów, aby zwiększyć sprzedaż. Można oferować przykładowo książkę, jakieś gadżety z własnym nadrukiem, produkty hand made lub cyfrowe. Małymi nakładami finansowymi da się stworzyć własnego ebooka z poradami lub kurs online. Inną opcją będzie połączenie prowadzenia bloga z założeniem własnego sklepu internetowego. Blog można wykorzystać do sprzedawania usług, przykładowo konsultacji, szczególnie jeśli jest się ekspertem w swoje branży. Wiele osób decyduje się na blog w celu budowania pozytywnego wizerunku, marki osobistej. Duże firmy budują markę właśnie poprzez blogi, chętnie płacą za promowanie ich produktów czy usług. Można to robić za pomocą banerów reklamowych, content marketingu, pisania na zamówienie kursów edukacyjnych, emailingu i kampanii w mediach społecznościowych.

Wiele osób zastanawia się nad tym, jaką wybrać tematykę bloga. Odpowiedź jest prosta: najlepiej pisać o tym, co się lubi, na czym się zna. Dużą popularnością cieszą się blogi kulinarne, o dzieciach, gamingowe, o marketingu i sprzedaży, fotograficzne, o zdrowiu, dotyczące elektroniki i technologii. Poczytne są blogi modowe lifestylowe, o książkach, podróżnicze, edukacyjne, motoryzacyjne, o urodzie i kosmetykach, dotyczące wystroju wnętrz. Nie trzeba mieć nawet na sprzedaż żadnego produktu ani usługi, zawsze można coś stworzyć. Dochodowy jest coaching, webinarium, tworzenie przepisów, udzielanie odpłatnych porad. Oczywiście nie można nastawiać się na to, że od razu zacznie się zarabiać, najpierw trzeba zainwestować w bloga swój czas, pieniądze i energię.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *