Biznes i Finanse

Biuro rachunkowe dla sklepu spożywczego – Warszawa

Sklep spożywczy, podobnie jak każda inna działalność wymaga prowadzenia księgowości. Jeśli zdecydowaliśmy się na uproszczoną księgowość, można to zadanie wykonywać na własną rękę lub skorzystać z usług biura rachunkowego. Wybór odpowiedniego usługodawcy w tym zakresie wcale nie jest trudny. Wcześniej jednak warto dowiedzieć się, jak wygląda księgowość sklepu oraz jakimi kryteriami kierować podczas podejmowania współpracy z biurem rachunkowym.

Jak wygląda księgowość sklepu?

Niewielkie sklepy mogą prowadzić księgowość uproszczoną, a to zwalnia je z wielu obowiązków związanych z księgowością pełną. Sklep musi prowadzić dokumentację księgową oraz rozliczać się z odpowiednimi urzędami. Prowadzenie księgowości w sklepie spożywczym polega w głównej mierze na:

  • wystawianiu faktur,
  • wystawianiu rachunków,
  • księgowaniu dokumentów i prowadzeniu ich ewidencji,
  • generowaniu deklaracji podatkowych,
  • generowaniu deklaracji ZUS.

Jeżeli chodzi o kwestie księgowe i podatkowe nie można zapominać, że sklep spożywczy powinien posiadać kasę fiskalną i za jej pomocą ewidencjonować wszystkie sprzedawane towary.

Sposób rozliczania sklepu

Decydując się na prowadzenie sklepu spożywczego, należy wybrać sposób rozliczania się z urzędem skarbowym. W przypadku prowadzenia księgowości uproszonej może odbywać się to na dwa sposoby:

  • Ryczałt ewidencjonowany jest uproszczoną formą opodatkowania. Pozwala on wyliczyć jaki dochód osiągnął przedsiębiorca. Taki sposób rozliczania jest objęty ryczałtem w wysokości 3%. Warto jednak zapoznać się z wysokością przychodów, która ogranicza możliwość rozliczenia za pomocą ryczałtu.
  • Księga Przychodów i Rozchodów — pozwala na rozliczanie się na dwa sposoby, czyli na zasadach ogólnych i liniowo. W księdze ewidencjonuje się przychody i rozchody, na których podstawie następnie wylicza się należny podatek.

Jak wybrać biuro rachunkowe dla sklepu spożywczego?

Decyzja o tym, jakie biuro rachunkowe się wybierze, powinna być skrupulatnie przemyślana. Po pierwsze, dane biuro powinno mieć doświadczenie w prowadzeniu księgowości dla sklepu. Kolejnym ważnym kryterium jest posiadanie przez biuro rachunkowe odpowiedniego ubezpieczenia. Ważną kwestią jest także sposób kontaktu oraz opiekun oferowany przez dane biuro rachunkowe. Takie kwestie powinny być ustalone na samym początku współpracy. Warto zaznaczyć, że biuro rachunkowe powinno być elastyczne. W razie potrzeby jego przedstawiciele powinni móc spotkać się z klientem, ale kontakt mailowy i telefoniczny także musi zostać równorzędnym sposobem komunikowania się. 

Inne ważne kwestie

Wybierając biuro rachunkowe w Warszawie dla sklepu spożywczego, trzeba zwrócić uwagę także na następujące kwestie:

  • obecność przedstawicieli biura podczas kontroli z urzędu skarbowego,
  • limity miesięczne faktur przekazywanych do biura,
  • termin przygotowania miesięcznego rozliczenia,
  • sposób przekazywania informacji na temat wysokości podatku do uregulowania,
  • pomoc w założeniu oraz rozwoju firmy przez biuro rachunkowe.

Przede wszystkim należy zawrócić uwagę na doświadczenie biura rachunkowego oraz jego otwartość w stosunku do potrzeb i problemów przedsiębiorcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *